Kuvaus
Rovaniemen kaupungin koulutuspalveluissa on ollut haussa S2-kielen päätoimisen tuntiopettajan määräaikainen palvelussuhde ajalle 3.11.2025-31.7.2026, sijoituspaikkana Ounasvaaran peruskoulu. Tehtävä on ollut haettavana osoitteessa www.rovaniemi.fi/rekry ja TE- toimiston sivuilla. Viimeinen hakupäivä oli 17.10.2025. Määräaikaisuuden perusteena on avoimen viran hoitaminen.
Tehtävän kelpoisuusehtona on aineenopettajan kelpoisuus, joka on opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen (1998/986) mukainen. Mikäli kelpoisuusehdon täyttäviä henkilöitä ei määräystä annettaessa ole saatavilla, voidaan opetusta määrätä antamaan väliaikaisesti henkilö, jolla on riittävä koulutus ja tehtävän edellyttämä taito.
Valittavalta henkilöltä edellytettiin kelpoisuuden lisäksi hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja, monipuolista ja oppilaslähtöistä pedagogista osaamista sekä valmiuksia osallistua koulun toiminnan kehittämiseen.
Palkkaus ja palvelussuhteen ehdot määräytyvät kunta-alan opetushenkilöstön virka- ja työehtosopimuksen mukaan. Hinnoittelutunnuksen mukainen peruspalkka on valittavan henkilön kelpoisuudesta riippuen 2 473,20 - 3 307,33 euroa. Lisäksi voidaan maksaa tehtävän vaativuuden arviointiin perustuvaa palkanlisää.
Tehtävässä noudatetaan neljän (4) kuukauden koeaikaa.
Määräaikaan mennessä haettavaan tehtävään jätti hakemuksen yhdeksän (9) henkilö, joista kukaan ei täyttänyt tehtävän aineenopettajan kelpoisuutta. Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin kolme (3) henkilöä.
Haastattelut järjestettiin 21.10.2025 ja 24.10.2025. Valintaryhmään kuuluivat rehtori Mikko Holma ja apulaisrehtori Piia Kelhä.
Apulaisrehtori Piia Kelhän esitys:
Esitän, että S2-kielen päätoimisen tuntiopettajan tehtävään (vakanssi 56400124) määräaikaiseen tehtävään valitaan KM Sara Karjalainen ajalle 3.11.2025-31.7.2026. Perusteluna esitykselle ovat henkilön haastattelussa esille tuomat erinomaiset yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, henkilön oppilaslähtöinen asenne ja monikulttuurinen osaaminen sekä kokemus maahanmuuttajataustaisista oppilaista. Tämän lisäksi eduksi katsotaan henkilön haastattelussa esille tuomat vahvuudet osallistua koulun toiminnan kehittämiseen.