§ 3 Liikuntaan kannustavan markkinointikampanjan hankinta

Lataa 

ROIDno-2023-2889

Päätöspäivämäärä

25.8.2023

Päätöksen tekijä

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Päätöksen peruste

Hankinta toteutetaan suorahankintana Flatlight Creative Houselta. Hankintaan sovelletaan Rovaniemen kaupunkikonsernin pienhankintaohjetta. Kyseessä on innovatiivinen konsepti, jonka alkuperäinen idea ja suunnitelma on lähtöisin Flatlight Creative Houselta. 

Aiempi kokemus yhteistyöstä kaupungin kanssa sekä muut referenssityöt osoittavat, että kyseessä on luotettava yhteistyökumppani ja tuottaa laadukkaita kampanjoita ja materiaaleja. 

Flatlight Creative House tarjoaa kuvatun markkinointikampanjan konseptin, suunnittelun ja toteutuksen hintaan 11 425 euroa. Tähän sisältyy kampanjan tuotanto ja vetovastuu, ennakkomarkkinointi, ensimmäisen teemapäivän järjestäminen, jälkimarkkinointi, visuaalinen suunnittelu ja ennakkomarkkinointivideot, sisällöntuotanto, materiaalit, yhteydenpito osallistujiin ja lähettiläisiin sekä projektinhallinta. 

 

Kuvaus

Rovaniemen kaupunkistrategiassa 2030 on kirjattu asukkaiden hyvinvointiin liittyviksi tavoitteiksi terveellisten elintapojen edistäminen ja monipuolisten mahdollisuuksien luominen arkiliikkumiselle, liikunnan harrastamiselle ja urheilulle. 

Kaupunkistrategiaa toimeenpanevassa viestintä-, markkinointi- ja osallisuusohjelmassa (kh 26.6.2023) yhtenä markkinoinnin tavoitteena on saada rovaniemeläiset tuntemaan ylpeyttä kotikaupungistaan ja nostaa Rovaniemen pito- ja vetovoimatekijöitä esille muun muassa kertomalla rovaniemeläisestä hyvästä elämästä. Myös muuttajamarkkinointia sekä brändin mukaisia mielikuvia vetovoimatekijöistä ja pitovoimatekijöistä halutaan vahvistaa.

Liikuntaohjelmassa puolestaan huomioidaan muun muassa yhteistyö yhdistysten ja liikunta-alan yritysten kanssa. Poikkihallinnollinen yhteistyö on keskeistä liikunnan ja kuntalaisten terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. 

Näitä tavoitteita edistämään viestintä-, markkinointi- ja osallisuuspalvelut hankkii ja käynnistää liikkumiseen kannustavan, rovaniemeläisiä laajasti osallistavan kampanjan, joka tukee kaupungin markkinointia niin paikallisille ihmisille ja yhteisöille, yrityksille ja yhdistyksille kuin vastamuuttaneille ja potentiaalisille muuttajille. 

Kampanjassa osallistetaan eri toimijoita tarjoamaan matalan kynnyksen liikuntamahdollisuuksia tiettynä teemapäivänä. Rovaniemeläisiä kannustetaan osallistumaan kyseiseen päivään ja jakamaan sisältöä omasta harrastamisestaan ja liikkumisestaan. Kampanjaan otetaan mukaan myös lähettiläitä, jotka tuottavat sisältöä kampanjaan liittyen. Kampanja ja liikuntapäivä on tarkoitus toteuttaa jatkossa kaksi kertaa vuodessa ajankohtina, jotka erottavat Rovaniemen muista kaupungeista (esim. ruska, keväthanget, yötön yö). Toistuvalla teemapäivällä vahvistetaan kuvaa Rovaniemestä viihtyisänä ja monipuolisena kotikaupunkina sekä laajennetaan käsitystä rovaniemeläisestä sujuvasta arjesta ja vapaa-ajasta. Kampanja tuo yhteen asukkaat ja palveluntarjoajat. 

Kampanja ja ensimmäinen teemapäivä lanseerataan syyskuussa 2023.

Päätös

Päätän, että Rovaniemen kaupunki hankkii liikkumiseen kannustavan markkinointikampanjan toteutuksen Flatlight Creative Houselta.

Allekirjoitus

Heini-Tuuli Onnela, viestintä- ja markkinointijohtaja

Organisaatiotieto

Viestintä-, markkinointi- ja osallisuuspalvelut