ROIDno-2023-3118
Tarjouspyynnön mukaisesti tarjousten valintaperuste on kokonaistaloudellinen edullisuus, jonka perusteena on hinta-laatusuhteeltaan paras tarjous. Tarjousten hinta- ja laatuvertailua ei kuitenkaan tarvinnut suorittaa, koska tarjouksia saapui ainoastaan yksi ja tarjoushinnan 42 240 euroa katsottiin olevan kohtuullinen.
1. Hankinnan kohde Rovaniemen kaupungin viestintäpalvelut on pyytänyt tarjouksia paikkatietoon perustuvan ulkoilureittejä, ulkoilukohteita ja muuta ulkoiluun sekä kulttuurikohteisiin liittyvää sisältöä esittelevän verkkopalvelun toteutuksesta. Hankittava verkkopalvelu tulee korvaamaan nykyisen www.etiainen.fi -palvelun.
2. Hankinnan sopimuskausi Hankinnan sopimuskausi on 24 kuukautta. Tilaaja varaa oikeuden optiona jatkaa hankinnan sopimuskautta toistaiseksi voimassaolevana sopimuskauden jälkeen.
3. Hankintamenettely Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alittava hankinta, johon sovelletaan Rovaniemen kaupunkikonsernin pienhankintaohjeita. Tarjouskilpailu järjestettiin rajoitetulla menettelyllä.
4. Tarjoajat Tarjouspyyntö lähetettiin kahdelle yritykselle: Zoneatlas Oy:lle sekä Tietotalo Infocenter Oy:lle. Määräaikaan 2.11.2023 klo 15.00 mennessä tarjouksen jätti Tietotalo Infocenter Oy.
5. Tarjoajien soveltuvuus Tarjousten käsittelyn ensimmäisessä vaiheessa tarjoajan tuli täyttää kaikki tarjouspyynnössä kelpoisuudelle asetetut vaatimukset tullakseen hyväksytyksi tarjousten käsittelyn seuraavaan vaiheeseen. Tarjoaja vakuutti täyttävänsä kaikki lakisääteiset, yhteiskunnalliset ja taloudelliset kelpoisuudelle asetetut vaatimukset tullakseen hyväksytyksi tarjousten käsittelyn seuraavaan vaiheeseen. Tilaaja selvittää voittaneelta tarjoajalta pyydetyt selvitykset ja todistukset ennen sopimuksen allekirjoittamista.
6. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus Saapunut tarjous todettiin tarjouspyynnön mukaiseksi.
Päätän, että Rovaniemen kaupunki hankkii Etiäinen -verkkopalvelun uudistuksen teknisen toteutuksen Tietotalo Infocenter Oy:ltä hintaan 42 240 euroa.
Kustannukset jaetaan Business Rovaniemen ja viestintä-, markkinointi- ja osallisuuspalvelujen kesken.