ROIDno-2023-3883
Kj 28.2.2023 § 8
1. Hankinnan kohde
Rovaniemen kaupungin viestintä-, markkinointi- ja osallisuuspalvelut on pyytänyt tarjousta sosiaalisen median ja sen kanavien strategisemmasta hyödyntämisestä kaupunkiorganisaatiossa. Eri palveluille on ajan myötä syntynyt lukuisia eri somekanavia varsin organisaatiolähtöisesti. Tarve on sosiaalisen median strategiselle konseptoinnille ja kanavasuunnittelulle: miksi somea käytetään, kenelle sisältöä tehdään, mitkä ovat tavoitteet, miten someviestintä kanavineen ja sisältöineen organisoidaan. Tavoitteena on rakentaa selkeä konsepti ja hierarkia somekanaville ja niiden päivittämiselle, jotta asiakkaita voidaan palvella paremmin ja asiakaslähtöisesti. Työssä osallistetaan niitä tahoja, jotka tuottavat sisältöä sosiaaliseen mediaan ja ylläpitävät eri kanavia.
2. Hankinnan sopimuskausi
Kyseessä on kertahankinta.
3. Hankintamenettely
Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alittava hankinta, johon sovelletaan Rovaniemen kaupunkikonsernin pienhankintaohjeita. Tarjouskilpailu järjestettiin rajoitetulla menettelyllä.
4. Tarjoajat
Tarjouspyyntö lähetettiin kahdelle yritykselle: Julius Oförsagd Company Oy (Arctic Factory) sekä LM Someco Oy. Määräaikaan 17.11.2023 mennessä klo 14 tarjouksen jättivät molemmat edellä mainitut yritykset.
5. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus
Saapuneet tarjoukset todettiin tarjouspyynnön mukaiseksi.
6. Päätöksen peruste
Tarjouspyynnön mukaisesti tarjousten valintaperuste on kokonaistaloudellinen edullisuus, jonka perusteena on hinta-laatusuhteeltaan paras tarjous.
Tarjouksia arvioitiin hinnan ja projektikuvauksen perusteella. Maksimipistemäärä oli 100.
Parhaat pisteet (95 pistettä) vertailussa sai Julius Oförsagd Company Oy (Arctic Factory). Tarjouksen hinta oli 7 900 euroa.
LM Someco Oy sai 77,93 pistettä. Tarjouksen hinta oli 8 600 euroa.
Päätän, että Rovaniemen kaupunki hankkii sosiaalisen median strategisen konseptoinnin Julius Oförsagd Company Oy:ltä. Kustannuksista vastaa Rovaniemen kaupungin viestintä-, markkinointi- ja osallisuuspalvelut.